Do każdego zamówienia dołączymy próbkę naszego pysznego masła kokosowego!

571 481 409 sklep@olejznatury.pl

Masło pistacjowe a odchudzanie – czy osoby na diecie powinny z niego zrezygnować?

Wielu zachwyca się ich wyglądem, obłędnym smakiem i właściwościami zdrowotnymi. Pistacje to łatwo dostępny przysmak, który stał się języczkiem uwagi - nie tylko smakoszy, ale również lekarzy i dietetyków. Dodawane do codziennej diety, czy to w formie orzechów, czy masła pistacjowego, zrodziły pytanie: czy pistacje i masło pistacjowe to odpowiednie produkty dla osób na diecie? Sprawdziliśmy!

Masło pistacjowe - kaloryczność

Szacuje się, że pistacje mają ok. 525 kcal / 100g. Produkowane z nich masło pistacjowe ma ich jeszcze więcej, bo aż 639 kcal. Pomimo tego, że osoby będące na diecie często liczą każdą kalorię, masło pistacjowe jest często stałym uzupełnieniem ich menu. Czy z dietetycznego punktu widzenia jest to błąd? Czy pistacje mogą zatrzymać proces odchudzania i spowolnić nasz metabolizm? Okazuje się, że jest dokładnie odwrotnie!

Masło pistacjowe a odchudzanie

Pomimo wysokiej kaloryczności, masło pistacjowe nie zaburza procesu odchudzania. Osoby będące na diecie powinny włączyć je do swojego menu przede wszystkim ze względu na wysoką zawartość błonnika, który daje długotrwałe uczucie sytości. Regularne spożywanie potraw z błonnikiem poprawia metabolizm i zmniejsza zachcianki na słodkie przekąski, co dla osób dbających o linię jest niezmiernie ważne. 

 

Wielu specjalistów w dziedzinie dietetyki zwraca również uwagę na indeks glikemiczny. Pistacje to orzechy, których ładunek glikemiczny jest stosunkowo niski (ok. 15), dzięki czemu masło pistacjowe może być polecane osobom, u których stwierdzono cukrzycę i insulinooporność. U większości z nich produkt ten poprawia również poziom cholesterolu oraz wspomaga regulację ciśnienia krwi.

 

W procesie odchudzania najważniejszą rolę odgrywa zbilansowana dieta. Masło pistacjowe dostarcza duże ilości białka, dlatego też dedykowane jest osobom przebywającym na diecie wegetariańskiej i wegańskiej. 

 

Jaki skład powinno mieć dobre masło pistacjowe?

Aby cieszyć się ze wszystkich właściwości masła pistacjowego, niezwykle ważne jest wybranie produktu, który będzie charakteryzował się wysoką jakością i dobrym składem. Jeśli jesteśmy na diecie, największą uwagę należy zwrócić na procentową zawartość pistacji w produkcie oraz obecność dodatków regulujących smak. Pamiętaj - wybieraj produkty wolne od sztucznych wzmacniaczy - bez soli, cukrów i niezdrowych tłuszczy. Im bardziej naturalny skład wybierzesz, tym lepsze efekty osiągniesz.

 

Co można zrobić z masła pistacjowego?

Pytania o to, jak jeść pistacje pozostają ciągle żywe. Masło pistacjowe otwiera przed kulinarnymi smakoszami wiele ścieżek, daje nowe możliwości i sprawia, że każda potrawa nabiera wyjątkowego smaku. Masło pistacjowe świetnie sprawdzi się jako:

 

  • dodatek do dietetycznych deserów, 
  • aromatyczny i smaczny dodatek do owsianki,
  • główny składnik domowych batoników (oczywiście dietetycznych),
  • smarowidło do kanapek, wafli lub krakersów,
  • farsz do naleśników.

 

Zastanawiasz się nad tym, ile pistacji możesz zjeść na diecie? Nie wiesz, jaka porcja masła pistacjowego jest odpowiednia dla osób, które się odchudzają? Zasada jest prosta - wkomponuj te produkty w główne posiłki! Nie podjadaj pistacji pomiędzy śniadaniem a obiadem, nie sięgaj po masło przed kolacją - zachowaj umiar i zdrowy rozsądek, a efekty diety na pewno będą zadowalające!

Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl