Do końca maja wysyłamy za darmo wszystkie zamówienia z ORLEN Paczka

Migdały właściwości zdrowotne i lecznicze - źródło witamin

Migdały właściwości zdrowotne i lecznicze - źródło witamin

Ciągłe zmęczenie i apatia?

Sięgnij po MIGDAŁY i poczuj energetyczne turbodoładowanie!

Znów nie chciało Ci się wstać z łóżka? W ciągu dnia musisz urządzać sobie drzemkę, a każda dodatkowa aktywność zdaje się “wysysać” z Ciebie resztki sił? Już rano budzisz się z uczuciem zmęczenia i rozdrażnienia? Natura ma swoje energetyki - zdrowe, pyszne i sycące - z którymi warto zaprzyjaźnić się na co dzień. W pierwszej kolejności sięgnij po migdały, by uzupełnić niedobory magnezu w organizmie i zyskać więcej energii do życia.

Migdały - bogate źródło magnezu, białka i witamin z grupy B

To, co znajduje się na Twoim talerzu ma olbrzymi wpływ na sprawne funkcjonowanie całego organizmu – tej tezy nikomu nie trzeba wyjaśniać. Prawidłowo zbilansowana dieta powinna być różnorodna i skomponowana tak, aby regularnie dostarczać Twojemu organizmowi najważniejszych mikroelementów - część tych najważniejszych, niezbędnych do życia, stanowią: magnez, mangan, fosfor, potas, cynk i wapń, a także witaminy: E i B2. I to właśnie ich wysoką zawartością mogą poszczycić się... migdały! W jakiej postaci najlepiej je chrupać, w jakich ilościach i co Ci to da? Już wyjaśniamy.

Energia prosto z natury – dlaczego spożywanie migdałów pomaga zniwelować zmęczenie?

Na początek małe porównanie: czy wiesz, że migdały zawierają więcej węglowodanów, niż orzechy takie jak makadamia, pekan, czy orzechy włoskie? A to właśnie węglowodanami zasilany jest ludzki mózg - bez nich łatwo o tzw. mgłę umysłową, zaburzenia pamięci, trudności z jasnym myśleniem i koncentracją. Gdy mózg ma paliwo do działania, Twoje samopoczucie jest stabilne, umysł pracuje jak ostra brzytwa, nie dopada Cię znużenie ani kłopoty ze skupieniem. To pierwszy powód, aby chrupać migdały każdego dnia!

MIGDAŁY, dzięki dużej zawartości węglowodanów:

  • Zasilają mózg, wspierają pamięć i sprawne myślenie
  • Zmniejszają problemy z koncentracją i “zagmatwanie” umysłowe
  • Dodają sił do codziennego funkcjonowania na najwyższych obrotach

Kolejny argument za wprowadzeniem migdałów do codziennego menu na stałe, to bogactwo magnezu – mikroelementu, który pełni kluczową rolę w funkcjonowaniu układu nerwowego. Jedna garść migdałów dostarcza około 77 mg magnezu – to prawie 1/3 całego dobowego zapotrzebowania na ten pierwiastek! To składnik, który chroni Cię przed negatywnymi skutkami stresu, dodaje energii, łagodzi zmęczenie, nadmierną senność, przygnębienie i apatię. Jednym słowem - poprawia Twój nastrój i zwiększa chęć do życia!

MIGDAŁY, dzięki dużej zawartości magnezu:

♦ Wspierają funkcje poznawcze, poprawiają pracę układu nerwowego

♦ Łagodzą stres, koją nerwy, zmniejszają uczucie rozdrażnienia, złości i smutku

♦ Podnoszą poziom energii i pomagają utrzymać stały poziom sił i motywacji do działania w ciągu całego dnia

Migdały

Sok z pigwy

Ciekawostka

Migdały są także źródłem L-karnityny oraz witaminy B2 (ryboflawiny) - a to składniki, które wspierają zdrowie mózgu do tego stopnia, że są polecane m.in. w zmniejszaniu ryzyka choroby Alzheimera i Parkinsona.

Co jeszcze kryje się w drogocennych nasionach owoców drzewa migdałowego? Nienasycone kwasy tłuszczowe, kwas foliowy, a także polifenole – m.in. resweratrol. Ze względu na zawartość NNKT (nienasyconych kwasów tłuszczowych) migdały doskonale łagodzą nudności i zgagę, normują pracę serca, łagodzą wahania cukru we krwi, a dzięki temu idealnie sprawdzą się dla kobiet w ciąży, u osób z cukrzycą i nieuregulowanymi wyrzutami insuliny, które powodują spadki energii, ospałość i wahania nastroju.

MIGDAŁY, dzięki nienasyconym kwasom tłuszczowym i polifenolom:

  • Pomagają utrzymać stały poziom cukru w organizmie, zapobiegają wzmożonej senności np. po posiłkach, niwelują ospałość, znużenie i apatię
  • Zmniejszają nudności, zgagę i problemy trawienne
  • Normują ciśnienie tętnicze krwi

Prażone, bez dodatku soli – najzdrowsze i przepyszne!

Migdały całe, prażone, nieblanszowane i niesolone – w takiej formie warto sięgać po nie jak najczęściej, by skorzystać z pełni ich właściwości zdrowotnych i smakowych. Są bardzo smaczne, dlatego świetnie sprawdzają się jako samodzielna przekąska pomiędzy posiłkami - zwłaszcza dla osób odchudzających się (ze względu na wysoką zawartość białka i błonnika).

Możesz też z powodzeniem wzbogacać nimi smak sałatek i urozmaicać ich chrupiącym twistem zupy kremy, puddingi, dania wytrawne i desery. Jedyne o czym warto pamiętać, to zdrowy umiar - migdały są dość kaloryczne, bo w 100 gramach dostarczają około 580 kcal. Ograniczając się jednak do 1-2 garści tych niesamowicie odżywczych smakołyków dziennie, dbasz o swój mózg, wysoki poziom energii, doskonałe samopoczucie bez znużenia, irytacji czy przygnębienia, świetną pamięć i koncentrację, a także o swoje zdrowie.

POMYSŁY NA MIGDAŁY W TWOJEJ DIECIE:

  • Przygotuj prażone gruszki lub szarlotkę i użyj migdałów jako posypki.
  • Poranna owsianka z bananem, truskawkami, jogurtem naturalnym i migdałami.
  • Makaron z kurczakiem, serem gorgonzola i migdałami.
  • Sałatka z brokułami, pomidorem, fetą i prażonymi migdałami.
  • Krem z dyni ze śmietanką i migdałami.
  • Sernik z serka mascarpone na kruchym spodzie z pokruszonych migdałów.
  • Kotlet schabowy zapiekany z pieczarkami i serem, z płatkami migdałów.
  • Cukinia pieczona z migdałami.
  • Ciasto “Migdałowiec” z całymi migdałami.
  • Dorsz zapiekany w migdałach.

Na niedobory magnezu, spadki nastroju, skołatane nerwy - chrup prażone migdały każdego dnia, a dobrego samopoczucia i sił do działania z pewnością Ci nie zabraknie!

Migdały

Sok z pigwy
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl